به گزارش پایگاه خبری همشرقی، رضا مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور ما قادر به انجام بسیاری از برنامه هایی که سال پیش در هفته تربیت بدنی انجام می دادیم نیستیم؛ مجبور هستیم برنامه هایی را اجرا کنیم که نیاز به تماشاچی و برخورد فیزیکی ندارد و […]

به گزارش پایگاه خبری همشرقی، رضا مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور ما قادر به انجام بسیاری از برنامه هایی که سال پیش در هفته تربیت بدنی انجام می دادیم نیستیم؛ مجبور هستیم برنامه هایی را اجرا کنیم که نیاز به تماشاچی و برخورد فیزیکی ندارد و به گونه‌ای ورزش انفرادی محسوب می شود.
وی در ادامه اذعان داشت: امسال اداره ورزش و جوانان دماوند تصمیم گرفته در این هفته ورزش های همچون رژه ماشینی، موتوری، تیراندازی و ماهیگیری را اجرا کند.
مقدم با تاکید بر این که آموزش در زمین چمن تعطیل می باشد، تصریح کرد: بیماری کرونا باعث شده است پویایی و تحرک در سطح شهرستان بسیار کاهش یابد که این امر به ضرر شهروندان است؛ در حال حاضر مردم می‌توانند ورزش های انفرادی را در پارک ها و زمین چمن داشته باشد که این امر موجب سلامتی جامعه می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: کمبود های شهرستان در فضای ورزشی بسیار زیاد است از جمله کمبود باشگاه ها، زمین چمن، وسایل ورزشی و غیره و کرونا باعث شده است که هشت ماه از سال کلیه مکان های ورزشی از جمله استخر ها، خانه کشتی و دیگر ورزش هایی که تماس بدنی داشته و جزو ورزش های پرخطر محسوب می شد، تعطیل شده است.
وی در خصوص مساعدت دولت در ایام کرونا بیان کرد: ما هم اکنون هیچ اعتباری موجود نداریم و هیچ دریافتی هم از دولت نداشتیم؛ فقط توانسته ایم مساعده ای برای تامین حقوق کارمندان بگیریم.
مقدم در ادامه افزود: برای دریافت وام ۱۶ میلیون تومانی هم اقدام کرده‌ایم ولی هنوز عملی نشده است؛ این وام را دولت برای باشگاه هایی که تعطیل شده اند و در ایام کرونا ضرر کردند، وعده داده بود ولی متاسفانه هنوز دریافت نشده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند در پایان توصیه کرد: از مردم می‌خواهم که در خانه های خود ورزش کند تا شادابی و نشاط جامعه و سلامت افراد به خطر نیفتد.
 
انتهای پیام/*