شهردار دماوند گفت: یکی از موضوعات توسعه شهری، توسعه شبکه معابر است و اگر شهر را به مثابه بدن یک انسان تشبیه کنیم، راه‌هایی که در شهر وجود دارد، عملکرد رگ‌های خونی را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری همشرقی،  عباس صفری، شهردار دماوند، گفت: یکی از موضوعات توسعه شهری، توسعه شبکه معابر است و اگر شهر را به مثابه بدن یک انسان تشبیه کنیم، راه‌هایی که در شهر وجود دارد، عملکرد رگ‌های خونی را خواهند داشت.
وی ادامه داد: شهرداری دماوند طی هفت سال اخیر یکی از اولویت های خود را به توسعه شبکه معابر اختصاص داد که در این سالها شاهد تقویت این بخش با تکمیل بلوار شورا و بلوار شهید سلیمانی به عنوان معابر اصلی و همچنین معابر فرعی در سه منطقه مشاء، دماوند و گیلاوند بودیم که همین امر زمینه تسهیل در تردد شهروندان را فراهم نمود.
این مقام مسئول یکی از بهترین و مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در تاریخ شهرداری دماوند تاکنون کم‌نظیر بوده را بلوار یادگار امام دانست و افزود: بلوار یادگار امام در ضلع شمالی شهرک مهک در منطقه گیلاوند قرار دارد که از میدان ولیعصر (عج) آغاز شده و انتهای آن به ضلع شمالی اداره راه و شهرسازی محدود و به بلوار شهید بهشتی منتهی می‌شود.
شهردار دماوند تصریح کرد: این بلوار به لحاظ دسترسی‌های محلی بسیار حائز اهمیت است و به خاطر اینکه در موازات بلوار شهید سلیمانی واقع شده، می‌تواند بار ترافیکی این بلوار و محورهای فرعی آن را به ویژه در ایام تعطیل کاهش دهد.
صفری یکی از نقاط برجسته بلوار یادگار امام را اجرای این پروژه در زمان بسیار کوتاه با وجود حجم قابل ملاحظه‌ای به لحاظ ریالی و عملیات عمرانی عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه ظرف مدت سه سال به نقاط پایانی خود رسیده بطوری که تنها ۵۰۰ متر از محل اتصال آن به بلوار شهید بهشتی باقی مانده است که انشالله با تکمیل این بخش، پروژه در دهه مبارک فجر به انتها می‌رسد.
وی گفت: بلوار یادگار امام علاوه بر اینکه نقش مهمی را در توسعه شبکه معابر و تقویت بخش زیرساخت های حمل و نقل شهری ایفا می کند، با احداث باند دوچرخه سواری در ضلع شمالی این بلوار، در تقویت بخش نشاط اجتماعی موثر است؛ این باند تقریبا تا انتهای یادگار امام ادامه دارد و از آنجا به باند دوچرخه‌سواری کوهستان که در ضلع شرقی بلوار شورا احداث شده، متصل می‌شود.
 
این مقام مسئول به اطلاعات فنی این پروژه اشاره کرد و گفت: بلوار یادگار امام که یادگار ماندگاری برای شهروندان خواهد بود، از شهریور ماه سال ۹۶ آغاز شده و تاکنون نیز در حال اجرا است که بصورت فازی و طبق قراردادهای منعقده بخش عمده آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
صفری خاطرنشان کرد: این پروژه که بطول نزدیک ۳.۵ کیلومتر و عرض ۴۵ متر می باشد و دارای دو باند شمالی و جنوبی است، تاکنون ۱۸۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه داشته که از میدان ولیعصر(عج) تا ورودی بیمارستان سوم شعبان ادامه داد.
وی بیان داشت: در این پروژه ۵۹ هزار مترمربع زیرسازی، ۴۷هزار و ۲۰۰ مترمربع آسفالت بصورت یک لایه و هزارمترمربع بصورت دولایه انجام شده است؛ همچنین ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری به صورت خاکی و سنگی و چهارهزار و ۲۵۵ مترمکعب دیوار سنگی در این پروژه انجام شده است.
شهردار دماوند گفت: خاکبرداری و زیرسازی لاین دوچرخه سواری این پروژه شامل لایه های زیراساس و اساس به مساحت ۱۰هزار و ۹۰۰ مترمربع انجام و هشت هزار و ۷۲۰ مترمربع نیز آسفالت شده است.
صفری تصریح کرد: در این پروژه چهارهزار و ۸۰۰مترطول جدولگذاری در دوطرف، چهارهزار و ۸۰۰ متر طول نهر، ۴۰ متر طول اجرای آبرو، اجرای نرده فلزی بطول ۳۷ متر، نهر زیرسطحی بطول ۱۵۰متر و بتن ریزی به میزان ۱۶۰۰ مترمکعب انجام شده است.
این مقام مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز و روشنایی بلوار اشاره کرد و گفت: شش هزار و ۲۳۴ مترمکعب خاکریزی، تسطیح و رگلاژ، کاشت شش هزار و ۳۶۳ گل، گیاه و درخت، دو هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری و شش هزار و ۳۰۰ متر اجرای شبکه آبرسانی و همچنین ۱۵۵ پایه چراغ جهت روشنایی بلوار نیز انجام شده و در حال اجرا است.
پروژه بزرگ بلوار یادگار امام که در بخش شمالی شهرک مهک شهر دماوند در منطقه گیلاوند قرار دارد، از پشت بیمارستان سوم شعبان ادامه می‌یابد و در محل تقاطع اداره راه و شهرسازی به بلوار شهید بهشتی متصل می شود که در این صورت حجم بار ترافیکی قابل توجهی در این منطقه کاهش خواهد یافت.
همچنین این بلوار، راه ارتباطی مناسبی برای شهرک های فرهنگیان، مهک و ولیعصر(عج) در منطقه گیلاوند است و به همین علت جزء یکی از شریان‌های بسیار حائز اهمیت محسوب می شود.
شهرستان دماوند از جمله شهرستان های استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد. این شهرستان دارای پنج شهر دماوند، رودهن، آبسرد، آبعلی و کیلان می باشد.
انتهای پیام/*