بنظر می‌رسد با توجه به درگیری کشور در موج سوم که به مراتب شرایط بحرانی‌تری را از موج اول تجربه می‌کنیم.

همزمان با فراگیری موج سوم کرونا در کشور و شکسته شدن آمار مبتلایان طی یک روز و بواسطه رسیدن بسیاری از مناطق کشور به وضعیت هشدار، شرایط در بعضی از شهرستان‌ها حاد گزارش شد.

براین اساس ۴۳ شهرستان در کشور که با وضعیت قرمز اعلام شدند، از 5 آبان ماه محدودیت شدید و سختگیرانه شروع شد که در این محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند شد.

بدون شک تعطیلات آخر هفته و سرازیر شدن خانواده‌ها در روزهای آخرهفته به استان‌های شمالی که یکی از اصلی ترین محور مواصلاتی آن محور هراز است، موجب آن شده تا شهرستان دماوند هم از اثرات منفی این ترددها بی نصیب نماند که صدق این مدعا را می توان در قرمز شدن این شهرستان براساس اعلام وزارت بهداشت بررسی کرد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، از ابتدای شیوع کرونا تا ساعت ۸ صبح سوم آبان ماه ۹۹، تعداد موارد شناسایی مشکوک مبتلا به کرونا در شهرستان دماوند چهار هزار و ۱۲۲ نفر بوده است و  ۱۸۲ نفر بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند که ۱۰۷ نفر مثبت قطعی بودند و ۳۰ نفر نیز در خارج از شهرستان و در مراکز درمانی تهران جان خود را از دست دادند.

همچنین طبق گفته فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران در یکی از همین ایام تعطیلات آخر هفته، تردد وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز سنگین و پرحجم گزارش می شد و در نقاطی از این محور عبور وسایل نقلیه با کندی همراه بود.

بنظر می‌رسد با توجه به درگیری کشور در موج سوم که به مراتب شرایط بحرانی‌تری را از موج اول تجربه می‌کنیم، شرط عبور موفق از این شرایط رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و نظارت سختگیرانه از سوی مراجع انتظامی و بیشتر شدن محدودیت‌ها از وضعیت فعلی همانطور که در موج اول شاهد بسته شدن یک ماهه بازارها بودیم.

طبیعی است  در شرایط کنونی نیز با لحاظ وضعیت معیشت مردم اتخاذ چنین تصمیمات جدی‌تری در دستور کار قرار گیرد تا همانند موج اول بتوانیم بر شرائط فائق آییم.