رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌ دماوند گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در جهت حفظ سرمایه‌های روستایی و ملی کشور و تامین امنیت غذایی شهروندان، طرح واکسیناسیون رایگان بیماری نیوکاسل در فصل پاییز به اتمام رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، امامی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌ دماوند، با اعلام خبر واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۸ هزار قطعه طیور روستایی در این شهرستان، گفت: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در جهت حفظ سرمایه‌های روستایی و ملی کشور و تامین امنیت غذایی شهروندان، طرح واکسیناسیون رایگان بیماری نیوکاسل در فصل پاییز به اتمام رسید.
وی در ادامه افزود: در راستای اجرای این طرح اداره دامپزشکی شهرستان دماوند عملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری نیوکاسل را در روستاهای تحت پوشش با هماهنگی با دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی اجرایی کرد.
امامی در خصوص جزئیات واکسناسیون طیور روستایی اذعان داشت: در این طرح تعداد ۴۸ هزار و ۸۶۳ قطعه طیور بومی شامل ۳۰ هزار و ۵۰۹ قطعه مرغ، چهار هزار ۲۰ قطعه خروس ۱۳ هزار و ۲۲ قطعه کبوتر و یک هزار ۳۱۲ قطعه سایر پرندگان بر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان‌ دماوند در پایان ضمن تشکر از همکاری دهیاری‌ها و شوراها تاکید کرد: خواهشمندیم شهروندان از خرید طیور غیر مجاز در حاشیه جاده‌ها خودداری نمایند.
 
انتهای پیام/*