طرح ملی آمران سلامت در شهرستان دماوند با حضور اعضای فعال جوانان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، طرح ملی آمران سلامت در شهرستان دماوند با حضور اعضای فعال جوانان آغاز شده است؛ اعضای واحد جوانان با راه اندازی دو پايگاه جهت اجرای طرح مذکور در مبادی پرتردد شهرستان دماوند، با مسئولین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کمک به وضعیت بحرانی شهرستان هم گام شدند.
در این طرح اعضای واحد جوانان بصورت لسانی به آموزش عموم مردم در خصوص اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا، تشویق به در خانه ماندن، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و کمک به رعایت فاصله گذاری اقدام می نمایند.
سعید طاهری رئیس هلال احمر شهرستان دماوند در خصوص اجرای طرح آمران سلامت در این شهرستان گفت: بیش از 35 نفر از نیروهای هلال احمر شهرستان دماوند در مراکز پرجمعیت شهرستان با دایر کردن چادر اقدام به توزیع ماسک رایگان به شهروندانی می کنند که ماسک ندارند؛ ضمن آنکه توصیه های ارشادی برای رعایت اصول بهداشتی شهروندان نیز توسط این گروه انجام می گیرد.

سعید طاهری در ادامه افزود: نیروهای ما همچنین با حضور در مراکز عمومی از جمله ادارات، بانک ها و داروخانه ها نکات بهداشتی و رعایت فاصله های اجتماعی را نیز تذکر می دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند با اشاره به حضور مسئولین و نماینده‌های مدیر عامل جمعیت و اعضای جوانان و امدادگران در بین مردم بیان کرد: این امر و توجیه کسانی که ماسک نمی‌زنند و کرونا را جدی نمی‌گیرند اقدامی پسندیده است که امیدواریم تا پایان طرح، فعالیت‌ها و پیام‌های بهداشتی مثمر ثمری را انجام دهیم.
قابل ذکر است طرح آمران سلامت از روز دوشنبه مورخ ۵ آبان ماه سال ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور، در معابر اصلی و پر تردد مراکز شهرستان دماوند، به خصوص در نقاط پرتردد آغاز شد.
انتهای پیام/*