شهردار دماوند گفت: در حال حاضر ساختمان ترمینال در دست تکمیل است، هر قدر تاسیسات و ساختمان‌ها کامل‌تر شوند بیشتر دچار چالش می‌شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، عباس صفری در خصوص عدم انتقال شرکت‌های مسافربری و تاکسی‌های خطی به پایانه برون شهری اظهار داشت: شرایط در پایانه برون شهری مهیا است اما به دلیل اینکه ممکن است مسافران مسیر موجود تا پایانه را طی نکنند و از خودروهای عبوری شخصی استفاده کنند، اقدام ما بی معنی می‌شود گرچه تلاش بسیاری کردیم تا پایانه مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در حال افزایش تاسیسات پایانه هستیم،گفت: با راه اندازی دوربین‌های نظارتی در سطح شهر می‌توانیم چهار راه گیلاوند را کنترل کنیم تا سوار کردن مسافران توسط سواری‌های غیرخط از بین برود و با اطمینان بیشتری مسافران را به پایانه سوق دهیم، اما برای این کار ساختمان باید تکمیل و آماده شود.
شهردار دماوند گفت: در حال حاضر ساختمان ترمینال در دست تکمیل است، هر قدر تاسیسات و ساختمان‌ها کامل‌تر شوند بیشتر دچار چالش می‌شویم زیرا تعاونی مسافربری از این جهت نیاز به اطمینان خاطر دارد،‌ درحال تامین اعتبار برای این مهم هستیم و قسمتی از آن تامین شده است.
صفری ادامه داد: با توجه به خدماتی که در طرح کلی همچون پمپ بنزین، کارواش، تعویض روغنی، فضاهای اقامتی و استراحتی دیده بودیم، عملا قوت بیشتری می‌یابد و می‌توانیم راحت‌تر پروژه را به پیش ببریم.
وی تصریح کرد: براساس اعتباری که تامین شده است پروژه را به تدریج به پیش می‌بریم تا با ایجاد تاسیسات لازم تاکسی‌داران و مسافران به پایانه منتقل شوند.
شهردار دماوند بیان کرد: با اجرای این پروژه می‌توانیم بخشی از گره‌های ترافیکی در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای به ویژه در چهار راه گیلاوند را کاهش دهیم.‌
شهردار دماوند گفت: برای تکمیل پروژه نیاز به اعتبار بسیاری است و با گرانی‌های موجود اصلا نمی‌توان اعتبار لازم را برآورد کرد، اما به مرور زمان آن را تامین و پروژه را به تدریج اجرا می‌کنیم.
صفری عنوان کرد: با تکمیل پایانه برون شهری شرکت سیرگستران، شرکت مینی بوس رانی دماوند و بسیاری از خط ها از دماوند به رودهن و دماوند به تهران و دیگر خط‌های برون شهری به پایانه منتقل می‌شوند.
وی گفت: رسیدن به هدف مذکور مستلزم کامل شدن زیرساخت‌هاست و ساماندهی امور مربوطه است، خیزهای بزرگ و خوبی برای این مهم برداشتیم اما متاسفانه استقبال نشد و در این مسیر با گره‌هایی مواجه بودیم.
شهردار دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات شهر دماوند به ویژه در حوزه معابر حل شده است، شهرداری فرصت بهتری دارد تا پروژه‌های نیمه تمام که از اهمیت خاصی برخوردارند را به اتمام برساند.
صفری تصریح کرد: نمی‌توان زمان تکمیل پروژه پایانه را برآورد کرد و احتمالا سال بعد به اتمام برسد، اما پروژه‌های بلوار یادگار امام، کشتارگاه، بلوار شورا، پل ولیران، ‌آتشنشانی و تعمیرگاه مرکزی رو به اتمام هستند، بلوار مشا و بلوار امام حسین نیز در نیمه راه قرار دارند.

*حدود 18 نقطه در شهر دماوند مجهز به دوربین نظارتی شده است

وی بیان کرد: می‌توان این ادعا را کرد که شهرداری در حوزه تاسیسات و تجهیزات شهری گام‌های مطلوبی برداشته است، با اتمام این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم پروژه ترمینال را پیگیری کنیم.
شهردار دماوند گفت: در زمینه دوربین‌های نظارتی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که در حال تکمیل هستند و با این اقدام امنیت و نظارت حاصل و شهر کنترل می‌شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 18 نقطه در شهر مجهز به دوربین نظارتی شده‌اند که با تکمیل آن، بار کمتر و سبکتری بر دوش شهرداری خواهد بود.
صفری افزود: بلوارهای بعثت و شورا و مطهری پروژه‌های 20 ساله بودند که با تکمیل آنها شهرداری بار کمتری بر دوش خواهد کشید،‌ بقیه پروژه‌ها سبک‌تر هستند.
 
انتهای پیام/*