رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۵۴۹ رأس گاو، ۷۷ راس گوسفند و ۱۲۷ راس اسب برای تشخیص بیماری سل و بروسلوز «تب مالت» مورد خون‌گیری و تست قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، سید علی امامی در خصوص خون گیری و تست از دام های دماوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۵۴۹ رأس گاو، ۷۷ راس گوسفند و ۱۲۷ راس اسب برای تشخیص بیماری سل و بروسلوز «تب مالت» مورد خون‌گیری و تست قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به اهمیت بیماری سل و بیماری تب مالت از لحاظ مشترک بودن بین انسان و دام، تاکنون حدود ۷۹۱ راس دام واکسیناسیون rd گاوی و ۲۶۰ راس گوساله واکسیناسیون fd نیز شده‌اند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ضدعفونی مرتب جایگاه دام و رعایت اصول و ضوابط قرنطینه‌ای دام از جمله اقدامات کنترلی این دو بیماری مهم است.
امامی تصریح کرد: از دامداران خواستاریم تا در زمینه کنترل این دو بیماری و سایر بیماری‌های واگیر و مخاطره آمیز دامی همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته‌ باشند و از هرگونه جابه‌جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.
 
 
انتهای پیام/*