رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس: خانواده به عنوان رکن اساسی و بستر ساز فرهنگی فرد و جامعه بسیار حائز اهمیت است و پس از آن آموزش و پرورش است که با آموزش های صحیح، جذاب، هدفمند، راهبردی و به روز می‌تواند منشأ تحولات عظیمی در عرف جامعه گردد.

حجت الاسلام احمد رضا کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی در خصوص فرهنگ عمومی گفت: با تصویب آیین نامه شورای فرهنگ عمومی در ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۸۷ این روز به نام روز فرهنگ عمومی در تقویم ثبت شد.
وی گفت: فرهنگ عمومی مجموعه ای از عقاید، ارزش ها، جلوه های احساسی و رفتاری و هنجارهاست، ویژگی های فرهنگ عمومی شامل ویژگی عینی و بارز که در ظاهر مردم و جامعه وجو دارد مانند نوع پوشش، زبان، معماری ساختمان و غیره و ویژگی های نامحسوس و پنهان که در اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم وجود دارد اشاره کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در ادامه مطرح کرد: اصلاح فرهنگ در انتقال راه و رسم درست زندگی به نسل جدید، جلوگیری از تحریف آداب و رسوم درست پیشینیان و تلاش برای پاسخگویی به مسائل جدید جامعه نیاز به ابزار های گوناگونی از جمله رسانه های گروهی، خانواده و آموزش و پرورش دارد.
کریمی خاطرنشان کرد: نقش رسانه های گروهی در ترویج فرهنگ اصیل جامعه و هشدار نسبت به ناهنجاری ها و عواقب آن بی بدیل است.
وی گفت: خانواده به عنوان رکن اساسی و بستر ساز فرهنگی فرد و جامعه بسیار حائز اهمیت است و پس از آن آموزش و پرورش است که با آموزش های صحیح، جذاب، هدفمند، راهبردی و به روز می‌تواند منشأ تحولات عظیمی در عرف جامعه گردد.
وی در پایان اشاره کرد: فرهنگ سازی و تدوین اصول استفاده درست و رعایت حقوق دیگران از فضای مجازی، همت مسئولین دولتی و عزم ملی نهادهای علمی آموزشی را می‌طلبد.
انتهای پیام/*