رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، جمشید جویباری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۱ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شده است.
جویباری افزود: حدود ۵۵ هکتار از این اراضی در اجرای ۱۷ فقره حکم قطعیت یافته قضائی و حدود ۲۵ هکتار دیگر این اراضی در راستای اجرای ۶۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با دستور و هماهنگی مقام قضائی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شده است.
وی ادامه داد: تمامی رفع تصرفات با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی انجام شده و کلیه دیوار کشی‌ها، فنس کشی‌ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند اظهار داشت: در بحث صیانت و حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های ملی لازم است تا آحاد جامعه اعم از مسئولان، مردم، کشاورزان و دوستداران طبیعت، منابع طبیعی را در این خصوص یاری کنند.
جویباری منابع طبیعی را به عنوان بارزترین مصادیق انفال و از سرمایه‌های اساسی و غیرقابل افزایش کشور دانست و تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه‌های منابع طبیعی هرگونه تعدی به این عرصه‌ها جرم تلقی شده و نسبت به آن اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ عرصه‌های ملی است خاطر نشان کرد: در این خصوص بدون هیچ اغماضی با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دماوند از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/*