دولت فرانسه در یک ماه گذشته تا توانست بر علیه دین اسلام و پیامبر عظیم الشان آن دست به اقدامات توهین آمیز و زشتی زد و در پی آن، افکار عمومی جهان اسلام ساکت نماند و در صدها شهر و پایتخت کشورهای اسلامی و غیراسلامی، معترضان به اقدام دولت فرانسه واکنش تند نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، دولت فرانسه در یک ماه گذشته تا توانست بر علیه دین اسلام و پیامبر عظیم الشان آن دست به اقدامات توهین آمیز و زشتی زد. چاپ کاریکاتور در مجله شارلی ابدو و حمایت ماکرون؛ رئیس جمهور فرانسه از این وقاحت نشان از برنامه بزرگ غرب برای اسلام‌هراسی و توهین به اسلام دارد.
با این وجود، افکار عمومی جهان اسلام ساکت نماند و در صدها شهر و پایتخت کشورهای اسلامی و غیراسلامی، معترضان به اقدام دولت فرانسه واکنش تند نشان دادند. در این بین بخش عمده‌ای از کاربران توییتر به‌صورت ویژه به این موضوع پرداختند و با تولیدات رسانه‌ای فاخر و به زبان فارسی، فرانسوی و انگلیسی محتوا زیادی علیه دولت فرانسه تولید کردند. همچنین با در نظر گرفتن بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرانسوی، کاربران توییتر موضوع هولوکاست را برجسته کردند و با هشتگ #واقعیت_هولوکاست به فارسی و #Holocaust_lies به انگلیسی توییتر را تسخیر کردند تا پیام اعتراض خود را به جهانیان و دولت فرانسه با صدای بلند در فضای مجازی فریاد بزنند.


تهران نیوز در مصاحبه با حجت‌الاسلام گلوردی؛ امام جمعه چهاردانگه به موضوع اقدام فرانسه پرداخت. وی در این مصاحبه گفته بود: «همان‌طور که ما کالاهای اسرائیلی را تحریم کردیم باید یک اتحادی در میان دولت‌های اسلامی شکل بگیرید و کالاهای فرانسوی را نیز تحریم کنیم. ما از دولتمردان ایران خواستاریم که سفیر کشور فرانسه را به‌عنوان یک عنصر نامطلوب از کشور اخراج کنند و سفیر خود را در فرانسه به کشور بازگردانند.»
مشروح گفت‌وگو را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

این موج محکومیت به هنرمندان و ورزشکاران رسید. حمید استیلی در مصاحبه با تهران نیوز گفت: «حمایت ماکرون نخست وزیر منحوس فرانسه از این اقدام نشریه شارلی ابدو، بار دیگر نشان داد که سیاست‌های دولت فرانسه در جهت تقابل با دین مقدس اسلام است و هرگز مسلمانان جهان نسبت به این گستاخی ساکت نخواهند نشست و آن را محکوم کرده‌اند و همچنان شاهد تظاهراتی در کشورهای مختلف توسط مسلمانان در محکومیت این اقدام فرانسه هستیم.»
مشروح گفت‌وگو را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی؛ امام جمعه نسیم‌شهر در گفت‌وگو با تهران نیوز خواهان تحریم کالاهای فرانسوی شدند: «همه انسان‌های در سرتاسر جهان وظیفه دارند انزجار خود را بیان کنند زیرا پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم مختص مسلمانان نیست بلکه برای تمام آحاد بشر است و وظیفه دولت‌های اسلامی این است که کالاهای کشور فرانسه را تحریم کنند و اقدام به اخراج سفیر فرانسه از کشورهای خود بکنند.»
مشروح گفت‌وگو را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

تهران نیوز در گفت‌وگو با بهنام محمودی، بازیکن سابق تیم ملی والیبال با اشاره به این‌که توهین به ادیان الهی جزو کثیف‌ترین سیاست‌های آمریکا، صهیونیست و غربی‌هاست، اظهار کرد: «همان‌طور که ما برای سایر ادیان الهی احترام قائل هستیم، نیاز است که غربی‌ها هم برای دین مقدس اسلام، احترام قائل باشند و هرگونه بی‌احترامی به مقدسات اسلام و پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم نشان دهنده ذات کثیف سیاست‌مداران غربی است و آن‌ها بار دیگر به اثبات رساندند که آزادی بیان برای آن‌ها فقط بیان مطالب ضدارزش‌های اسلامی است و هرگونه مطالبی که با منافع آن‌ها مغایر باشند، با آن مخالفت می‌کنند.»
مشروح گفت‌وگو را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.
تهران نیوز با ائمه جمعه قرچک، ورامین، خیرآباد، جواد آباد، پیشوا، نسیم شهر، چهاردانگه و گلستان گفت‌وگو ترتیب داد و این بزرگواران با توجه به اهمیت موضوع در یک موج هماهنگ علیه اقدام فرانسه موضع گیری کردند و خواهان برخورد با دولت فرانسه از سوی دستگاه سیاست خارجی و تحریم کالاهای کشورهای اهانت کننده به اسلام شدند.
مشروح گفت‌وگو را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

واکنش هنرمندان و ورزشکاران در خصوص اهانت به پیامبر اعظم (ص)

جمعی از هنرمندان و ورزشکاران نسبت به اهانت به رسول مهربانی و همچنین نامه رهبر انقلاب به جوانان فرانسه واکنش‌هایی داشتند که خبرنگاران تهران نیوز در مصاحبه با آنان نظرات و اظهارات این عزیزان در این ارتباط را پرسید که با کلیک روی عکس زیر می‌توانید نظر آنان را مشاهده کنید.

#واقعیت_هولوکاست

موج محکومیت دولت فرانسه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده دنبال شد و بسیاری از کاربران توییتر خواهان پاسخگوی فرانسه به جنایت‌های خود در سرزمین‌های استعماری شدند. همچنین کاربران تناقض موضوع هولوکاست را در توییتر مطرح کردند و با توجه به بیانات رهبر انقلاب، این سئوال را پرسیدند که چرا تردید درباره هولوکاست منجر به جرم و زندان می‌شود.


یکی از کاربران به نام حسنا گفته است که در فرانسه فامیل دارد و آن‌ها گفته‌اند که بخش عمده از مهندسان ارشد در صنایع فرانسه مسلمان هستند و آن‌ها دارای پیشرفت فنی بالایی در کار هستند. این توییت به آن معناست که دولت فرانسه و پیشرفت و توسعه صنعتی آن به مسلمانان وابسته است و آن‌ها باید قدردان این موضوع باشند نه این‌که به دین و پیامبرشان توهین کنند.

یکی دیگر از کاربران به نام هنگامه عنوان کرده که غرب به پیامبر توهین می‌کند. اما خداواند مهربانی و لطفش را شامل حال سایر انسان‌ها کرده است.

تصاویر واکنش تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی

 
انتهای پیام/*