رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: کامیون حامل بار ۵ تن چوب در محور دماوند – تهران محدوده گردنه چناران به دلیل نداشتن مجوز حمل توقیف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، جمشید جویباری اظهار داشت: در حوالی ساعت 12:10 ظهر روز یکشنبه مأمورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان دماوند با همکاری فرمانداری و مأموران کلانتری 12 گیلاوند یک دستگاه کامیون حامل ۵ تن چوب در محور دماوند – تهران محدوده گردنه چناران به دلیل نداشتن مجوز حمل توقیف کردند.
وی افزود: طی هفته گذشته در پلاک ۱۰۶ اصلی موسوم به حصار، این کامیون اقدام به بارگیری چوب درختان قطع شده کرده بود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: کامیون به پارکینگ پاسگاه یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند منتقل و راننده نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
جویباری با بیان اهمیت حفاظت از جنگل و درختان جنگلی و برخورد قانونی با متخلفان و قاچاقچیان چوب عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت اخبار مربوط به تخریب، تصرف، آتش‌سوزی و … از طریق سامانه تلفنی ۱۵۰۴ هستند.
وی از عموم مردم و تشکل‌های مردم نهاد، همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی خواست برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی گزارش‌های خود را مبنی بر تصرف و قطع غیرمجاز با این سامانه اطلاع دهند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از ناوگان حمل و نقل چوب‌های باغی و غیر باغی خواست مجوزهای لازم را برای حمل چوب‌هایی که از نظر قانون قاچاق محسوب می‌شوند از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند و در بازه زمانی مشخص شده در مجوز صادر شده تردد نمایند.
 
انتهای پیام/*