علیرغم تداوم بارش‌ باران و برف در فیروزکوه تردد در تمامی‌ محورهای مواصلاتی این شهرستان جریان دارد و تا این لحظه هیچ مسیر اصلی و روستایی مسدود نشده‌ و مدیریت بحران این شهرستان با تجهیزات کافی مسیرها را باز نگه داشته‌است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، از اعلام روز یکشنبه فرمانداری فیروزکوه، از آغاز بارش ها تا ساعت ۱۵ و سی دقیقه روز گذشته ۱۴/۴میلیمتر در ایستگاه هواشناسی فیروزکوه ثبت شده که این میزان در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بیشتر است.
برپایه این اعلام، ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه براساس پیش‌بینی هواشناسی از قبل با تجهیز و بکارگیری امکانات موجود، خود را برای مواجهه با بارش برف و باران آماده کرده‌است.
در همین راستا با توجه به اینکه همواره در گردنه گدوک در فصل سرما با بارش برف سنگین مواجه هستیم در سال – جاری یک  انبار نمک در  این منطقه احداث شد تا  بتوان از این انبار در جهت خدمات رسانی در زمان کولاک و برف استفاده کرد و در مجموع شش انبار نمک در شهرستان وجود دارد.
جلوگیری از انسداد مسیرهای مواصلاتی فیروزکوه به تهران، سمنان و مازندران
در جریان بارش برف اولویت اصلی و تلاش نیروها بر بازگشایی مسیرهای اصلی شهرستان بویژه محورهای فیروزکوه به سمت تهران، سمنان و مازندران و برقراری رفت و آمد است تا این مسیرها باز باشد.
اعلام فرمانداری فیروزکوه حاکی است: در شرایط فعلی و اعمال محدودیت های کرونایی طبیعتاً تردد ها کاهش یافته است اما در عین حال خودروهای عمومی و کامیون و کامیونت  در این مسیر در حال تردد هستند  و با توجه به کاهش دما و احتمال تداوم بارش برف و کولاک، از رانندگان و مسافران تقاضا داریم جهت جلوگیری از بروز حوادث با تجهیزات زمستانی و ایمنی کامل از جمله زنجیر چرخ، سوخت کافی، لباس گرم و تغذیه در محورهای فیروزکوه تردد داشته باشند.
آغاز عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی در سطح شهر فیروزکوه
همچنین برپایه این اعلام، عملیات نمک‌پاشی و برف روبی در سطح شهر  توسط عوامل مدیریت بحران شهرداری با توجه به بارش برف پاییزی آغاز شده و در حال انجام است تا از بروز لغزندگی در معابر جلوگیری شود.
فیروزکوه با آب و هوایی کوهستانی متشکل از دو بخش مرکزی و ارجمند دارای جمعیتی بالغ بر ۳۳ هزار نفر است و در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت قرار دارد؛ این شهرستان با ۴۲۰ کیلومتر مسیر دسترسی نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.
 
انتهای پیام/*