رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20 هکتار اراضی ملی این شهرستان از ید متصرفان خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، عباس قاسمی با بیان این مطلب افزود: 13 هکتار از این اراضی تصرف شده در اجرای 12 فقره حکم قطعیت یافته قضائی و مابقی در راستای اجرای 23 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با اخذ دستور مقام قضائی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی اظهار کرد: عملیات رفع تصرف از این اراضی با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه و همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده و تمامی دیوارکشی ها، فنس کشی ها و بناهای ایجاد شده مورد تخریب قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه عرصه های ملی و منابع طبیعی را جزو ثروت عمومی برشمرد و تصریح کرد: عرصه های منابع طبیعی متعلق به نسل حاضر و نسل های آینده است که از این رو حفظ این منابع ارزشمند یک ضرورت انکار ناپذیر است.

قاسمی ادامه داد: بنابر تعامل مناسب بین منابع طبیعی، مقامات قضائی و نیروی انتظامی و همچنین رصد و پایش عرصه های ملی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، شرایط نا امنی برای سودجویان و فرصت طلبان فراهم شده است و بدون هیچ اغماضی با متخلفان و متعرضان به انفال برخورد قانونی صورت می گیرد.
 
انتهای پیام/*