فرماندار پردیس گفت: شرایط رو به بهبود است و سرعت زنجیره همه‌گیری کرونا رو به کاهش نهاده و تعدادی از شهرهای قرمز کشور به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، عبدالعظیم رضایی با مناسب دانستن اجرای محدودیت‌های اعمال شده در شهرستان تصریح کرد: شرایط رو به بهبود است و سرعت زنجیره همه‌گیری کرونا رو به کاهش نهاده و تعدادی از شهرهای قرمز کشور به وضعیت نارنجی تبدیل شده‌اند؛ اگر به همین منوال کاهش را پیش رو داشته باشیم، وضعیت بسیار بهتر خواهد شد و شهرستان پردیس نیز در ارزیابی وزارت بهداشت شرایط نارنجی را داشت و محدودیت‌های مربوط به این شرایط در شهرستان به اجرا درآمد اما باید حداکثر مقابله را داشته باشیم و فرض را بر قرمز بودن شرایط بگذاریم تا حساسیت ها کم نشود و مجدداً شیوع بیماری شدت نگیرد.
رضایی قطع زنجیره کرونا را یکی از بزرگترین اولویت‌های کشور دانست و خاطرنشان کرد: مسئولیت داریم با تمام توان برای این کار برنامه ریزی، هماهنگی و اقدام انجام دهیم و در کنار محفوظ بودن انجام کارهای جاری، این طرح جامع باید به طور کامل اجرا شود تا ما بتوانیم ابتلا را به حداقل برسانیم.
وی به طرح سردار شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است و تیم های تشکیل شده با مراجعه خانه به خانه و گفتگو با مردم، مبتلایان را شناسایی می‌کنند و شرایط و نحوه قرنطینه را به مردم آموزش می دهند زیرا برخی از شهروندان هنوز اطلاعات کاملی پیرامون نحوه قرنطینه و نوع ارتباط با فرد مبتلا به کرونا ندارند که این خطر آفرین است.
فرماندار پردیس همچنین اضافه کرد: طرح سردار سلیمانی یکی از اقداماتی است که باید با استفاده از همه توان، همت و امکانات شهرستان در حد بسیار عالی برای بهبود شرایط به اجرا درآید زیرا زمستان را پیش رو داریم و شرایط زمستان سخت تر از پاییز خواهد بود هرچند پیش‌بینی‌هایی داشته ایم اما شرایط به نحوی نیست که بگوییم کار تمام شده و اقدامات به پایان رسیده است.
فرماندار پردیس به تشکیل ۱۰ تیم با ظرفیت کامل و آمادگی صددرصد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: برای اجرای کامل این طرح ناحیه مقاومت بسیج با شبکه بهداشت و درمان همکاری می‌کند و ادارات شهرستان نیز باید نفرات توانمند خود را معرفی کنند تا پس از آموزش توسط شبکه بهداشت و درمان، تعداد تیم ها افزایش پیدا کرده و با سرعت و دقت بیشتری این طرح را در شهرستان به اجرا در آوریم تا بتوانیم آمار دقیقی از نفوس شهرستان داشته باشیم و مبتلایان را بشناسیم.
وی اهداف این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی، قطع زنجیره انتقال و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر با راهبردهای تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون دانست و گفت: تست گسترده، هدفمند و هوشمند، قرنطینه مناسب، رهگیری بیماران، حفاظت از گروه های آسیب پذیر، درمان سرپایی و فرهنگ سازی مناسب در این طرح باید به تحقق کامل برسد.
فرماندار پردیس در پایان تاکید کرد: در کنار تیم هایی که در طرح شهید سلیمانی فعالیت می کنند تیم های مراقبتی، حمایتی و کمک های مردمی و نظارتی نیز حضور دارند تا همگی دست به دست هم دهیم و زنجیره انتقال کرونا را در شهرستان تا حد ممکن پایین بیاوریم.
 
 
انتهای پیام/*