با بارش برف در روزهای اخیر در شهرستان دماوند علی رغم اعلام تعطیلی پیست اسکی آبعلی، شاهد حضور گردشگران در این مجموعه ورزشی بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعلام محدودیت‌های کرونایی در پیست آبعلی متاسفانه شاهد حضور گردشگران در این مجموعه ورزشی بودیم و هیچ یک از دستگاه‌ های نظارتی نسبت به ممنوعیت ورود گردشگران توجهی نداشتند.

این امر سبب واکنش های بسیاری در رسانه های محلی و همچنین فضای مجازی شد که مدیریت مجموعه پیست آبعلی در این خصوص اذعان داشت: بنا به مصوبات و دستورالعمل‌های صادره از ستاد مقابله با ویروس کرونای فرمانداری شهرستان دماوند و اطلاع‌رسانی جامع و کامل شهرداری آبعلی از طریق سایت‌ها، کانال‌های تلگرامی و نصب بنر در مجموعه پیست اسکی آبعلی هیچ‌گونه فعالیت ورزشی و صنفی داخل مجموعه صورت نگرفته است.
این در حالی است که فیلم و عکس هایی از حضور گردشگران در این مجموعه ورزشی در فضای مجازی منتشر شده و مدیریت مجموعه فیلم تهیه شده را از تجمع مردم در کوه‌های اطراف و بیرون از مجموعه می دانست؛ طبق گفته مدیریت مجموعه پیست آبعلی این مجموعه ورزشی از روز جمعه ۲۱ آذرماه همچنان تعطیل است؛ این مسئله با تاکید رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند بر تعطیلی مجموعه پیست آبعلی قوت بیشتری گرفت.

پیست آبعلی از نظر فنی مورد تائید نیست

مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند، با تاکید بر این که پیست اسکی آبعلی به دلیل دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین عدم داشتن مجوز و استانداردهای لازم جهت فعالیت، تا اطلاع ثانوی تعطیل است، اذعان داشت: برای داشتن مجوز فعالیت و کسب استانداردهای لازم نیاز است کارشناسان فنی استان از این مرکز بازدید کنند که مکاتبات لازم با استان صورت گرفته و با توجه به حجم و میزان برف و همچنین شیوع بیماری کرونا تاکنون مجوزی به این نهاد جهت فعالیت پیست آبعلی داده نشده‌است.
طبق گفته رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند درب‌های ورودی پارکینگ پیست آبعلی و راه های دسترسی به این مجموعه بسته است، اما برخی از مسیرهای فرعی و از پشت رستوران‌های اطراف پیست به این مجموعه وارد می‌شوند.

مقدم همچنین تاکید کرد: اداره ورزش و جوانان اقدامات لازم را جهت مسدود کردن پیست و عدم ورود گردشگران انجام داده و متولی برخورد با افرادی که به صورت غیرقانونی ورود می کنند، نیروی انتظامی و شهرداری است.
نکته قابل توجه در این ماجرا این است که علاوه بر مسئله رعایت محدودیت‌های کرونایی، پیست آبعلی هنوز از نظر فنی جهت فعالیت مورد تائید نمی باشد ولیکن شاهد حضور گردشگران در این مجموعه هستیم.

پیست آبعلی تا اطلاع ثانوی و مجوز ستاد مدیریت کرونا شهرستان تعطیل است

در جلسه روز گذشته کمیته فرعی ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان دماوند ابوالفضل حلیم زمهریر، معاون فرماندار دماوند، بر ضرورت پیشگیری از حضور گردشگران در اطراف پیست اسکی آبعلی تاکید کرد و گفت: ️علیرغم مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا و تعطیلی پیست اسکی آبعلی، شاهد حضور گردشگران در اراضی اطراف پیست آبعلی بودیم که این موضوع با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان موجب نگرانی شهروندان گردید.
و️ی همچنین اذعان داشت: به منظور پیشگیری از تکرار واقعه باید از طریق خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی پیست اسکی و ممنوعیت تجمع در اراضی اطراف آن صورت گیرد.

ز️مهریر خاطر نشان کرد: در روزهای پایانی هفته، عوامل پلیس راه، فرماندهی انتظامی، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و شهرداری آبعلی در محل حضور یافته و از حضور گردشگران پیشگیری کنند.
ط️بق گفته معاون فرماندار رستوران‌های محدوده پیست آبعلی در روزهای پایانی هفته، مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر بوده و حق پذیرش مشتری در رستوران را ندارند.
ب️ا توجه به این مسئله که مورد تاکید معاون فرماندار دماوند نیز بود، پیست آبعلی تا اطلاع ثانوی و مجوز ستاد مدیریت کرونا شهرستان تعطیل است و ️پلیس راه با توقف خودرو در مناطق پارک ممنوع، طبق قانون برخورد به عمل خواهد آورد و خودروهایی که تذکرات را رعایت نکنند با جرثقیل به پارکینگ حمل خواهند شد.
امید آن می رود با تاکیدات مقام های مسئول شهرستان دماوند شاهد تکرار این اتفاقات در این مجموعه ورزشی نباشیم و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این حوزه اثربخش باشد.
 
انتهای پیام/*