رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند گفت: صدقات جمع‌آوری‌شده در این مدت زمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی،  مهدی شعبانی، رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند، با اشاره به گزارشی از نحوه جمع آوری صدقه در هشت ماهه امسال، تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۴۳۹ میلیون تومان صدقه در شهرستان جمع‌آوری‌شده است که صدقات جمع‌آوری‌شده در این مدت زمان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش‌یافته است.
وی افزود: صدقات جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌های درمانی، جهیزیه، وام کارگشایی، اشتغال، عمران و مسکن مددجویی، امور فرهنگی و آموزش هزینه شده است.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۲۵۸ صندوق صدقه در سطح این شهرستان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۷۱۲  صندوق کوچک در اختیار مشترکین خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر،ادارات، مجتمع های تجاری و مراکز آموزشی نصب شده است.
شعبانی به بازدید از نحوه فعالیت عاملان صنادیق صدقات اشاره و عنوان کرد: از ابتدای آذر ماه عاملان صنادیق کوچک به دستگاه های اندرویدی برای ارائه قبوض الکترونیکی به مشترکان مجهز شده اند و از این تاریخ هیچ قبضی به صورت دست نویس ارائه نمی شود.
رئیس کمیته امداد شهرستان دماوند ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و تسهیل در تخلیه صنادیق، کارکنان حوزه توسعه مشارکت های مردمی این نهاد در بخش جمع آوری صندوق های صدقات کوچک با استفاده از دستگاه های پوز اندرویدی اقدام می نمایند.
شعبانی با تقدیر از کمک مردم و خیران به نیازمندان، تاکید کرد: افزایش کمک‌ها با اعتماد مردم و خیران به کمیته امداد بوده و این امر روند رسیدگی به امور نیازمندان را سرعت می بخشد.
انتهای پیام/*