رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: شکار این دو گونه حیوان کاملاً ممنوع است و این ها جزوِ گونه های حمایتی محیط زیست هستند؛ در حال حاضر شکارچیان ضمانت دادند تا ۲۵ میلیون دیگر را به زودی پرداخت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی،  محمد فریدی رئیس اداره محیط زیست شهرستات دماوند درباره شکارِ بامداد روز جمعه تصریح کرد: بامداد روز جمعه ۲۸ آذرماه، در ارتفاعات روستا تنگه بولان در منطقه شکار ممنوع کوه سفید شهرستان دماوند، نیروهای ما متوجه حضور یک گروه شکارچی شدند که شکارچیان چهار نفر بودند و در مسیر بازگشت نیروهای ما خودروی آن ها را متوقف کردند.
وی درباره کشفیات اظهار داشت: کشفیات از خودرو کاپرا، شامل لاشه یک راس قوچ وحشی و یک راس میش وحشی بوده است؛ همچنین شکارچیان با ترفندهایی اسلحه خود را به نیروهای ما تحویل ندادند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اما نیروهای ما به یک خودرو پاترول، که همراه با این گروه شکارچی بود، مشکوک شدند و پس از بررسی خودرو پاترول توسط نیروها، در اتاقِ عقب این خودرو، یک قبضه سلاح گلوله زنی کشف شد.
فریدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پرونده شکارچیان در دست بررسی است؛ شکار این دو گونه حیوانی کاملاً ممنوع است و این ها جزوِ گونه های حمایتی محیط زیست هستند که ضرر و زیان وارده به هر یک از این حیوانات ۲۵ میلیون تومان است.
رئیس اداره محیط زیست دماوند گفت: شکارچیان ۲۵ میلیون تومان، خسارت یک راس از حیوانات شکار شده را پرداخت کردند، در حال حاضر ضمانت دادند تا ۲۵ میلیون دیگر را به زودی پرداخت کنند.
وی تصریح کرد: مرجع قضائی می تواند جریمه و زندان هم در اختیار قاضی دادگاه قرار دهد؛ شکارچیان طی ۲۴ ساعت در بازداشتگاه نیروی انتظامی به سر بردند و الآن مرجع قضائی می تواند شکارچیان را بازداشت کند هم می تواند با شرط وثیقه آزادشان کند تا رای دادگاه صادر شود.
 
انتهای پیام/*