پس از گذشت40 روز از اجرای طرح شهید سلیمانی در فیروزکوه دورهمی ها و کارخانجات عوامل اصلی شیوع کرونا در این شهرستان اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، دکتر مهدی رجب ترقی سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با همکاری  19 تیم مراقبتی، 7 تیم نظارتی و 5 تیم مراقبت در منزل،  فعالیت خود را از 40 روز قبل در این شهرستان آغاز کرد.
رجب ترقی افزود: خوشبختانه اجرای این طرح موجب شد تا با شناسایی زود هنگام موارد مثبت کووید 19 در شهر و روستاها و انجام مراقبت های به موقع و لازم، وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی و سپس به زرد تغییر کند.
وی خاطرنشان کرد: نتایجی که در طول این 40 روز از اجرای طرح حاصل شد این بود که بیشترین موارد مثبت در دورهمی های خانوادگی و کارگران کارخانجاتی است که در شهرستان مستقر نیستند و در حال تردد بین شهرهای مبدا و مقصد هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه اذعان داشت: یکی از مهمترین عوامل کاهش فوتی های شهرستان که در طرح شهید سلیمانی انجام گرفت اعمال محدودیت های تردد خودروها بوده که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.
دکتر رجب ترقی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در دو روز گذشته تعداد بستری های بیمارستان امام خمینی (ره ) شهرستان به 10 نفر افزایش یافته و هر لحظه ممکن است از شرایط زرد فعلی به نارنجی بازگردیم.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
انتهای پیام/*