فرماندار شهرستان دماوند گفت: سردار سلیمانی برای همه بود و هیچ تفکر و شریعتی برای او مرز نبود زیرا این را از مکتب اسلام گرفته بود.

مهدی حیدری ، فرماندار شهرستان دماوند، در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی خبرهای همشرقی، تصریح کرد: سردار سلیمانی به دو موضوع “ایران” و “اعتقادات دینی به اسلام” باور داشت؛ همچنین دین اسلام را در اهداف و باورهای خود به چند شاخه تقسیم نمی کرد؛ لذا همه را در قالب انسانیت می دانست و برای انسان همانطور که در شریعت ما و قرآن اشاره شده است، ارزش قائل بود.
وی در ادامه افزود: دلیل اینکه میلیون ها نفر در تشییع پیکر سردار سلیمانی حضور داشتند این است که ایشان در قلب تک تک انسان ها حضور دارند؛ هر انسان شیعه یا سُنی خود را در غم شهادت سردار شریک می داند.
حیدری همچنین خاطر نشان کرد: حضور سردار سلیمانی در مرز های مختلف که دفاع از انسانیت و آزادی بوده است دلیل بر نوع نگاه سردار بود؛ در داخلِ کشور هیچ جریانِ سیاسی نبود که بگوید سردار سلیمانی با ما بوده است؛ سردار سلیمانی در داخل کشور هیچ نگاه سیاسی نداشت و اعتقاداتش فراتر از نگاه سیاسی بود.
فرماندار دماوند بیان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی چتری را بر اعتقادات خود گسترانده بود که تمام مردم با هر اعتقادی را شامل می شد؛ ایشان خود را پیرو مکتب رهبر معظم انقلاب می دانست، زیرا از دوران جوانی، در دفاع مقدس با مکتب حضرت امام خمینی (ره) و چه بعد از آن با مکتب مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) آشنایی کامل داشت و خود را زیرِ چتر ایشان می دانست؛ همچنین همه مردم و جریانات سیاسی را در جهت منافع عموم و کشور ارزیابی می کرد.
وی با بیان اینکه مبارزات سردار سلیمانی در چهارچوب این بود که از مظلومیت دفاع کند و در برابر ظلم بایستد اظهار داشت: سردار سلیمانی باور داشت که باید از مظلومیت دفاع کند؛ حاج قاسم به لبنان، سوریه و عراق می رفت و در مناطق بسیاری مبارزات خود را انجام می داد، این امر در چهارچوب این بود که از مظلومیت دفاع کند و در برابر ظلم بایستد؛ این امر در مکتبی که حاج قاسم در آن تربیت شد نمادی آشکار است، به همین دلیل مکتب انسانیت مرزی را نمی شناسد.
حیدری درباره مجبوبیت سردار سلیمانی عنوان کرد: سردار سلیمانی برای همه بود و هیچ تفکر و شریعتی برای او مرز نبود زیرا این را از مکتب اسلام گرفته بود؛ ایشان شخصیت ملی بود که قلب ایشان برای ایران می تپید و همواره منافع شخصی خود را برای ایران نادیده می گرفت.
 
انتهای پیام/*