شب گذشته خبری مبنی بر حادثه حریق در یکی از انبارهای نگهداری داروهای قاچاق کشف شده در اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند منتشر شد. ابوطالب عرب نوکنده، مسئول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند با اشاره به این حادثه، تصریح کرد: طی تماس با سامانه 125 در ساعت 21 شب گذشته مبنی وقوع […]

شب گذشته خبری مبنی بر حادثه حریق در یکی از انبارهای نگهداری داروهای قاچاق کشف شده در اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند منتشر شد.

ابوطالب عرب نوکنده، مسئول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند با اشاره به این حادثه، تصریح کرد: طی تماس با سامانه 125 در ساعت 21 شب گذشته مبنی وقوع آتش سوزی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان، بلافاصله تیم های عملیاتی در صحنه حاضر شدند.

وی در ادامه افزود: برای این عملیات سه خودروی آتش نشانی با 7 نیرو به محل اعزام شدند؛ با توجه به وسعت انبار که حدود 100 متر بوده و حجم عملیات، خودروهای آتش نشانی سه بار آبگیری شده و دو اکیپ لودر از حوزه عمران شهرداری و تعدادی از نیروهای خدمات شهری جهت تسریع در عملیات در محل حضور یافتند.

مسئول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند اذعان داشت: این حادثه تلفات جانی نداشته است.

عرب نوکنده همچنین تاکید کرد: در کنار این انبار، سوله نگهداری علوفه قرار داشت که با تلاش عوامل آتش نشانی، خوشبختانه آتش مهار شد و به سوله علوفه آسیبی وارد نگردید.

تقی‌زاده، دادستان شهرستان دماوند، در خصوص داروهای قاچاق کشف شده در این انبار اظهار کرد: علت حریق در انبار داروهای قاچاق مکشوفه که برای نگهداری موقت به دستور بازپرس پرونده در انبار جهاد کشاورزی نگهداری می‌شد، فعلاً نامعلوم است؛ علت این حادثه در دست بررسی است.

دادستان شهرستان دماوند همچنین با اشاره به این که داروهای مذکور هیچگونه مصرف انسانی نداشت، تاکید کرد: تاریخ مصرف این داروها گذشته بود؛ داروهای انبار شده در حال تحویل به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جهت معدوم سازی بود.

طبق گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند این داروها به مدت دو سال در این انبار دپو شده بودند.

حسین اردلانی، مدیر جهاد کشاورزی دماوند، در خصوص میزان داروهای نگهداری شده اشاره داشت: میزان داروهای دپو شده که دچار حریق شده اند مشخص نیست و اساساً متولی نگهداری این داروها جهاد کشاورزی نبوده است.

وی در پایان اذعان داشت: این داروها نزدیک به ۲ سال است که در این انبار قرار دارند و فقط از انبار این اداره برای نگهداری داروها استفاده شده است.