روح الله عرب فرمانده سپاه شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران، با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: در سال جاری با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع کرونا ویروس، برنامه های ما مستلزم این است کمی تغییر کند و در راستای اینکه شور و اشتیاق دهه فجر را بتوانیم میان مردم جاری کنیم، باید […]

روح الله عرب فرمانده سپاه شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران، با اشاره به دهه مبارک فجر گفت: در سال جاری با توجه به شرایط خاص جامعه و شیوع کرونا ویروس، برنامه های ما مستلزم این است کمی تغییر کند و در راستای اینکه شور و اشتیاق دهه فجر را بتوانیم میان مردم جاری کنیم، باید الزاماتی رعایت شود و این دستورات را در سطح شهرستان در دستور کار خود قرار دادیم، ان شاءالله در ایام الله دهه فجر برنامه های خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه های دهه فجر، ما حداقل پنج جلسه تخصصی در این باره در سطح ناحیه حضرت جواد الائمه (ع) سپاه شهرستان دماوند و تقریباً دو جلسه شهرستانی پیرامون این موضوع در سطح شهرستان برگزار کردیم.

فرمانده سپاه دماوند خاطر نشان کرد: مسئولین شهرستان دماوند در صدد این هستند که برنامه هایی را به نحو شایسته ای در این ایام داشته باشیم؛ دهه فجر واقعه کوچکی نیست بلکه انقلاب اسلامی در طول تاریخ جامعه بشریت یک واقعه عظیم و بزرگی است.

عرب تصریح کرد: در این کره خاکی و عصری که در آن قرار گرفته ایم انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای حاکمیت اسلام و همچنین مردم سالاری دینی است، ما در اقصی نقاط جهان، شاهد نور و تلولو این انقلاب هستیم.

وی عنوان کرد: افتخار می کنیم که در این نظام و انقلاب قرار داریم، همانطور که این انقلاب به سرعت مسیر خود را طی می کند، ان شاءالله بتواند هر چه سریع تر به سرمنزل گاه مقصود خود که انقلاب حضرت مهدی (عج) است، متصل شود.

این مقام مسئول افزود: همانطور که سید حسن نصرالله، انقلاب اسلامی را به قطاری تشبیه کرد که این قطار به سرعت حرکت می کنید و افرادی که درون این نظام و به عبارتی قطار قرار دارند متوجه نمی شوند که این قطار به چه سرعتی حرکت می کند و افرادی که خارج از این قطار هستند شاهد آن سرعت و قدرت قطار هستند.

عرب اظهار داشت: استکبار جهانی و ایادی آن خاصه صهیونیست غاصب و کودک کُش، کشور هایی که خود را به آمریکا و استکبار جهانی وابسته کردند، شاهد حرکت عظیم و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، اگر امروز شاهد این هستیم که همه گِردِ هم آمدند تا به نظام و انقلاب بتوانند لطمه ای وارد کنند، از این امر می هراسند.

وی تصریح کرد: به فضل خداوند متعال، در مسیری که ریل گذاری آن توسط امام راحل شکل گرفت، با رهبری داهیانه رهبر عزیز حرکت می کنیم و چه بسا بارها و بارها شنیدیم که استکبار جهانی، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، در صدد این هستند تا بتوانند به انقلاب ما خدشه ای وارد کنند اما با یک صحبت حضرت آقا و رهبری داهیانه ایشان، فتنه ها را خنثی می کنند و به فضل خداوند متعال، مسیر انقلاب به درستی حرکت می کند و امروز شاهد رویش های عظیم از انقلاب اسلامی هستیم.

فرمانده سپاه دماوند گفت: وظیفه ما به عنوان یک نهاد انقلابی که امروز داعیه پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داریم و پر اهمیت ترین افراد و یا سربازانی که برای حفاظت از نظام و انقلاب کار می کنند، در خط مقدم آنها جامعه بسیج و سپاه است که این نهاد با ادعا حفاظت از نظام و انقلاب حرکت می کند؛ در این خصوص بر خود می بالیم و وظیفه خود می دانیم که برای چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه هایی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در قالب دهه چهلم انقلاب، برنامه های پیش بینی شده در سال جاری، تقریباً چهل برنامه تعریف و تبیین شده است، حوزه های مقاومت بسیج به همراه پایگاه های مقاومت ما در صدد این هستند که این برنامه ها را جاری و ساری کنند؛ در بین این برنامه ها، چند برنامه ویژه تر و الگو است و همچنین اهمیت بیشتری دارند، این چند برنامه را با رویکرد شهرستانی پیگیر می شویم و اجرا می کنیم.

عرب درباره یکی از برنامه های اصلی شهرستان دماوند در دهه فجر گفت: با توجه به شرایط کرونا و عدم برگزاری برنامه های جمعی گسترده، فضاسازی شهری را جزوِ برنامه های خود و برنامه های شهری قرار دادیم که ان شاءالله از تمام ظرفیت های رسانه ای شهرستان، چه بیلبُرد ها و چه امکاناتی که در اختیار دستگاه های دولتی و غیره وجود دارد استفاده کنیم تا برای شهروندان عزیز با مشاهده هر قسمتی از شهر، یاد و خاطره امام و شهدا تداعی بخش این ایام شود.

فرمانده سپاه دماوند با اشاره به رزمایش مواصات، همدلی و کمک مومنانه بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های اصلی دهه مبارک فجر، توزیع سبد کمک مومنانه است که این اقدام در پنج نوبت گذشته در طول سال اتفاق افتاد و شاهد حضور خیرین و افرادی که دلسوز نظام و انقلاب هستند بودیم؛ تلاش ما بر این است ان شاءالله در تاریخ بیستم بهمن ماه، به شکل سراسری در سطح شهرستان، تمام حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج ما به طور گسترده اقدام و تعداد قابل توجهی سبد کالا توزیع کنیم، پیش بینی ما بر این است که ۱۵۰۰ سبد کالا توزیع کنیم اما متصور است که این رقم افزایش یابد.

عرب درباره دیگر برنامه اصلی گفت: برنامه دیگر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به صورت خودرویی می باشد، در آن روز برنامه حضور خودرویی آحاد مردم در چند نقطه از شهرستان که پیش بینی شده است را داریم، همچنین در آن روز، قبل از شروع راهپیمایی خودرویی، رژه اقتدار بسیج در قالب یگان موتوری و خودرویی در سطح شهرستان دماوند اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های دیگری از قبیل برنامه های فرهنگی، ورزشی، بصیرتی و سیاسی را در دستور کار خود قرار دادیم که ان شاءالله اجرا خواهد شد؛ برنامه ای که همه ساله اجرا می شود، غبار روبی و گلباران مزار شهدا گران قدر است که توسط بسیجیان و مردم شریف دماوند برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه دماوند اظهار داشت: دیدار با خانواده های شهدا انقلاب در دستور کار قرار دارد، ما باید فضا را به گونه ای مهیا کنیم که فضای دیدار موجب بیماری خانواده های شهدا نشود؛ برنامه های دیگری همچون اجرای گروه های سرود، تئاتر خیابانی، مسابقات کتابخوانی، عکس نوشته ها با موضوع کارآمدی نظام و انقلاب، نشست های روشنگری در فضای مجازی، نشست های بصیرتی و عصر شعر در مجموعه شهر رودهن در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی تصریح کرد: برگزاری ایستگاه های صلواتی و فرهنگی در سطح شهر خاصه در شهر گیلاوند، ارسال پیامک روزانه به بسیجیان و شهروندان درباره دستاورد های انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، سیر نمایشگاهی در نماز جمعه در قالب بنر و تصویر و سیر نمایشگاهی گام دوم انقلاب در فضای مجازی در دستور کار خواهد بود.

عرب عنوان کرد: تلاش بر این است که در بعضی روستاها برنامه های فرهنگی به صورت پیاده روی خانوادگی، پخش نواهای انقلابی در سطح شهر و روستا توسط دستگاه های صوتی مساجد و دیگر فضاهای صوتی، مسابقات ساخت مترسک هایی از چهره های دشمن و انتشار و مانور آن در فضای مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته به پرچم جمهوری اسلامی توسط حوزه بسیج خواهران، مسابقه خاطره گویی از انقلاب توسط حوزه بسیج آبسرد و دیگر برنامه های متنوعی که با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی اجرا خواهند شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: ان شاءالله به این مناسبت، در ادارات نیز فضاسازی فرهنگی انجام خواهد شد؛ برنامه دیگری که پیش بینی شده است و اگر بتوانیم منابع آن را تامین کنیم، برنامه نورافشانی در ۱۰ نقطه از شهرستان دماوند و همچنین ندای بانگ “الله اکبر” نیز در ساعت ۲۱ شب پیروزی انقلاب اسلامی جرا خواهد شد.