با حضور علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران و مسئولان شهرستان دماوند وضعیت اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت. غربال بیش از 22 هزار ‌نفر در طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند روح الله عرب، فرمانده سپاه دماوند، گفت: اجرای […]

با حضور علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران، احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران و مسئولان شهرستان دماوند وضعیت اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت.

غربال بیش از 22 هزار ‌نفر در طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند

روح الله عرب، فرمانده سپاه دماوند، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی و عملیات منزل به منزل از تاریخ 9 دی ماه با روحیه جهادی بسیجیان به صورت عملیاتی آغاز شد؛ تمام پایگاه های شهری و روستایی با هماهنگی شبکه بهداشت در سطح شهرستان شروع به فعالیت کردند؛ در این طرح ۱۲۵ پایگاه ورود پیدا کردند و تعداد بسیجیان به کارگیری شده، 1053 نفر بوده است.

وی در ادامه افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی و بازدید منزل به منزل، بسته هایی با محتوای بروشورهای مرتبط با مسائل بهداشتی، ماسک و وسائل بهداشتی، در راستای کنترل این بیماری، تهیه و توزیع گردیده است.

عرب خاطر نشان کرد: گفتنی است در حال حاضر، علاوه بر بسته های بهداشتی، 1132 بسته معیشتی نیز، با اولویت بخشیدن به محله های فاقد پایگاه شبکه بهداشت و احتمال بیشتر به ابتلای بیماری کرونا توزیع شده است؛ طرح غربالگری شهید سلیمانی، در شهرستان آبسرد، روستای جابان و روستای سربندان به اتمام رسیده است؛ همچنین در شهرستان های گیلاوند و رودهن نیز جهت کنترل و مهار ویروس کرونا در حال انجام و رو به پایان است.

4 میلیارد 200 میلیون تومان کمک های مومنانه بصورت نقدی و غیرنقدی

مسلمی فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان شهرستان دماوند تصریح کرد: با شیوع کرونا که شرایط سختی بود از همان ابتدا در سپاه منطقه دماوند قبل از این که قرارگاه شهید سلیمانی تشکیل شود با اهدای مواد ضدعفونی، ضدعفونی کردن معابر و غیره با ما همراهی کردند؛ تعدادی از لباس های ایزوله برای ما تهیه شد و این موجب شد فضا برای ما باز شود تا کار را سریع تر جلو ببریم.

وی در ادامه به کمکهای مومنانه اشاره و بیان کرد: کمک های مومنانه از سوی خیرین، فرمانداری و سپاه ناحیه دماوند حدود 4 میلیارد 200 میلیون تومان شده است که از این مقدار 250 میلیون تومان نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی بود که به بیمارستان اهدا شد.

مسلمی فرد به حضور نیروهای جهادی از ابتدای شیوع کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: با حضور برخی نیروهای مردمی در بیمارستان به عنوان همراه بیماران جهادی اتفاق مبارک این بود که هم برای نیروهای بیمارستان انگیزه شد و هم حضور در بیمارستان بصورت داوطلبانه یک فرایند بسیار عالی بود که خاطرات جنگ و جبهه را برای ما تداعی می کرد.

طرح شهید سلیمانی در اولویت ما است

سردار ذوالقدر، فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران، در ادامه اذعان داشت: این بیماری در فشار حداکثری به ایران اسلامی وارد شده است؛ در شرایطی بودیم که استکبار جهانی در اوج فشار به ایران اسلامی به لحاظ اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و رسانه ای بود؛ این همت مردم ایران و مسئولین بود که همگام با هم تلاش کردند تا با این ویروس مقابله کنند و با بحث فقر و فشار اقتصادی همپای این مقابله کنند.

وی تاکید کرد: نام شهید بزرگوار سلیمانی همراه این طرح شد که اثبات کرد شهید زنده است؛ بدون استثناء امروز در همه ایران اسلامی اسم و نام این شهید بزرگوار برای امنیت، بهداشت، درمان و غیره یاد می شود؛ این نشان می دهد همدلی و همت مسئولین برای مقابله با بیماری در شهرستان دماوند پا گرفته است.

سردار ذوالقدر اذعان داشت: این افتخاری برای ایران اسلامی است که ما در این مدت از حضور طلاب اعم از خواهران و برادران در فشار بودیم تا به بیمارستان خدمت کنند؛ ان شاالله برادران در سپاه منطقه دماوند این طرح را تا پایان ویروس منحوس کرونا ادامه دهند؛ امیدواریم از جمله شهرستان هایی باشید که اعلام کنید همه خانوارها خانه به خانه پایش شدند.

فرمانده سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران بیان داشت: شهرستان گردشگری است و این خطری است که دائماً این شهرستان را تهدید می کند؛ ورود و خروج خودرو به این شهرستان از تهران ممنوعیتی ندارد؛ تلاش کنید این طرح در کسبه هم اجرا شود تا کسب و کار منطبق بر دستورالعمل های بهداشتی باشد؛ شهرستان دماوند باید همواره در وضعیت سفید باشد چون جمعیت قابل کنترل است.

وی تاکید کرد: با انگیزه فرمان مقام معظم رهبری که ولی امر و فرمانده ما هستند، و فرمان فرمانده سپاه در اجرای این طرح حضور داریم؛ طرح شهید سلیمانی در اولویت ما است.

شهرستان دماوند یکی از اهداف گردشگری در استان تهران است

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران تصریح کرد: اولین موضوع مهم این است که عزیزان در سپاه باید افزایش کمی شاخص ها جلو بروند؛ قطعا ادامه کار با سهولت بیشتری انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که اشاره شد شهرستان دماوند یکی از اهداف گردشگری در استان تهران است بنابراین همواره در روزهای آخر هفته و ایام تعطیل جمعیت شناور به شما افزوده می شود؛ این جمعیت هم نیاز بهداشتی و هم درمانی دارند؛ این افراد نباید در طرح شهید سلیمانی در نقاط خلا قرار گیرند؛ این طرح کمک می کند نقاط ضعف در پوشش های بهداشتی نمایان شود.

زالی با اشاره به جمعیت روستایی شهرستان دماوند اظهار داشت: در استان تهران 800 هزار روستایی سکونت دارند؛ این عدد زیادی نیست ولی در شهرستان دماوند همانند فیروزکوه جمعیت روستایی قابل توجهی داریم که بسیار پراکنده هستند و این کار را سخت می کند؛ این امر یکی از دلایلی سختی اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران اذعان داشت: افزایش تعداد مبتلایان زنگ خطر است که یعنی ویروس فعال تر در جامعه می چرخد؛ تعداد فوتی ها در دماوند از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 50 نفر بود که بدلیل بالا بودن متوسط سنی در دماوند این آمار بالاست؛ از مناطق دیگر ارجاعی به بیمارستان سوم شعبان دماوند داریم و ممکن است بیماران بدحالی باشند.

زالی در ادامه افزود: همراهی و حضور هلال احمر با مجموعه کادر درمان نسبت به مناطق دیگر پررنگ تر است؛ اقدامات فرهنگی جهت کاهش استرس مردم از بیماران کرونایی قابل تقدیر است.

وی اذعان داشت: تجربه توجه به طب سنتی هم در شهرستان دماوند بدلیل این که به ذائقه مردم نزدیک است، نیز تجربه مهمی است؛ دماوند می تواند در این زمینه بعنوان پایلوت باشد.