همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر، ۲ پروژه اقتصادی، ۸ پروژه شهری، یک پروژه آموزشی و یک پروژه درمانی در شهرستان فیروزکوه به افتتاح رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور محمد علی مهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، محمد حیدری منش فرماندار شهرستان، اعضای شورای تأمین، میرزایی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان تهران و برخی از مدیران شهرستان،۲ پروژه اقتصادی، هشت پروژه شهری، یک پروژه آموزشی و یک پروژه درمانی در شهرستان فیروزکوه افتتاح شد.

اجرای فاز توسعه شرکت آماد پلمیر۲ یکی از پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید، این پروژه با اعتبار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال، سالیانه ۳۶۰۰ تن انواع درپوش و سرپوش پلاستیکی تولید و زمینه اشغال برای ۲۵ نفر را فراهم خواهد کرد.

بازدید و افتتاح نمایشگاه مدرسه انقلاب با عنوان «دیروز، امروز، فردا»، از دیگر برنامه‌های سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران به شهرستان فیروزکوه بود، نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس سراسر کشور در ایام الله دهه فجر برپا می‌شود که به بررسی شکل گیری تفکر استعمار، بررسی مفهوم و شاخص های استقلال و همچنین بررسی گسترش فرهنگ مقاومت در جهان در قالب غرفه های «دیروز، امروز، فردا» می پردازد.

افتتاح شرکت وندامهر ورسک در جهت تولید محصولات غذایی بر پایه غلات، با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر، افتتاح پروژه بازسازی درمانگاه شهدای ۷ تیر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، افتتاح ۸ پروژه شهری و بازگشایی معبر ۱۸ متری در منطقه خط مثلث فیروزکوه از دیگر پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های دهه فجر در راستای کاهش دغدغه‌ها و مطالبات مردمی است

محمد حیدری منش، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در روند افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال افتخار داریم برنامه های افتتاحیه ۶۳ پروژه در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال ۴۸ نفری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: تلاش شده است در دهه فجر امسال با استفاده از ظرفیت های شهرستان و همراهی بخش خصوصی و مجموعه‌های دولتی، نیازمندی های اساسی و دغدغه های مردم در راستای رفاه را تا حدی برطرف کنیم که یکی از معضلات مردم در سال‌های گذشته بحث ترافیک فیروزکوه بود که با بازگشایی معبر ۱۸ متری در منطقه خط مثلث راه آهن، این مشکل برطرف خواهد شد؛ افتتاح شرکت های تولیدی، افتتاح مجموعه درمانی و دیگر پروژه ها برای بهبود خدمت رسانی به مردم شهرستان برنامه ریزی شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: افتتاح سوله صالحین در روستاهای بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه انجام شد که سال‌های سال احداث شد ولی روند تکمیل نشده بود و امسال با همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و همراهی دستگاه های مختلف افتتاح شد تا جوانان عزیز شهرستان بهره مند شوند.

حیدری منش اشاره کرد: در روزهای آتی نیز افتتاح اورژانس بخش ارجمند را خواهیم داشت که بعد از ۱۸ سال با همراهی اورژانس تهران این موضوع محقق شد؛ یکی از پروژه های شاخص پروژه استخر شهر فیروزکوه است که مطالبه مردم در دوره‌های مختلف بود.

وی تأکید کرد: باید قدردان رشادت ها و جوانمردی هایی باشیم که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و همه ما این دین اساسی برای نعمت انقلاب اسلامی را در ۱۱ اسفند ماه با حضور در انتخابات، تا حدی ادا خواهیم کرد.

رشد ۶۰ درصدی در بهره برداری از واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی استان تهران

همچنین محمدعلی مهری، معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران، در ادامه اظهار کرد: در حوزه اقتصادی دهه بسیار سختی را از سر گذراندیم؛ فشارهای تحریمی، فشارهای تورمی، رکود در حوزه تولید و غیره اتفاقاتی بود که در یک دهه، رشد تولید را با چالش مواجه کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر تغییر نگاه دولت به داخل، بیان کرد: در سال گذشته بیشتر نگاه ها در حوزه تولید و اقتصاد به داخل کشور بود که می توان نتایج این تغییر نگاه را دید؛ در حوزه تولید رشد خوبی داشتیم که در استان تهران با تصمیماتی که گرفته شد توانستیم برای اولین بار طی ۱۵ سال گذشته نرخ رشد خوبی را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ۱۴۹ پروژه اقتصادی را افتتاح کردیم که این‌ها برای اولین بار در سطح استان تهران اتفاق می افتد؛ نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد در حوزه بهره برداری واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی استان رشد داشتیم؛ در ده ماهه امسال ۲۶۲ واحد تولیدی راکد را راه اندازی کردیم از جمله همین واحد تولیدی که ۱۵ سال تعطیل بود.

علی مهری اشاره داشت: واحدهای تولیدی که با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کردند نیز با رفع مشکلات واحدها، امسال ۴۹۵ واحد این چنینی را به بالای ۷۰-۶۰ درصد ظرفیت رساندیم؛ ۱۷۰ واحد نیمه کاره در استان تهران داشتیم که ده ماهه امسال تکمیل شدند و به بهره برداری رسیدند.

وی همچنین افزود: در حوزه تورم هنوز مشکلاتی را داریم که اقدامات خوبی انجام شد و از رشد نقدینگی برای اولین بار بعد از هشت سال جلوگیری شد؛ با تمهیداتی که در بانک مرکزی انجام شد امیدوار هستیم رشد نقدینگی بیش از ۲۵ درصد نباشد و با این امر شاهد کاهش تورم خواهیم بود تا ثبات اقتصادی کشور را محقق گردانیم و به تبع آن واحدهای تولیدی فعال تر شوند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری تهران تصریح کرد: بحث مواد اولیه که یکی از دغدغه های تولیدکنندگان است را پیگیری می کنیم؛ در استان تهران نزدیک به سه شهرک صنعتی داریم که به آنها کمتر توجه شده که یکی از آن‌ها شهرک صنعتی فیروزکوه است؛ ما همراه مسئولین هستیم تا طرح های توسعه ای خود را اجرایی کنند و کارگروه مجزایی برای واحدهای تولیدی راکد تشکیل شده که به بررسی مسائل و مشکلات واحدهای راکد می پردازد و کمک های لازم برای احیای آن‌ها پیگیری و انجام می شود.

انتهای پیام/*