در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، همایش رأی‌ اولی‌ها با هدف تبیین جایگاه دانش‌آموزان در خلق حماسه سیاسی در انتخابات، در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه شرقی، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر مراسم جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی‌ اولی‌ها و تقدیر از رتبه‌های برتر دانش‌آموزی فیروزکوه با حضور محمد حیدری‌منش فرماندار، حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه، رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه، رئیس دانشگاه پیام نور واحد فیروزکوه، رئیس اداره آموزش و پرورش فیروزکوه، برخی از مدیران شهرستان و جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان، در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه برگزار شد.

این همایش با هدف تبیین جایگاه دانش‌آموزان در خلق حماسه سیاسی در انتخابات و آشنایی دانش‌آموزان رأی‌ اولی‌ با اهمیت انتخابات، روشنگری برای انتخاب شخص اصلح برگزار شد.

مظهر جمهوریت نظام انتخابات است

حجت‌الاسلام حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در همایش جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان رأی‌ اولی و تقدیر از رتبه‌های برتر دانش‌آموزی اظهار کرد: انتخابات یک عرصه بین‌المللی است؛ من قبول دارم که برخی از مسئولان کوتاهی می‌کنند و کشور مشکلاتی دارد اما وقتی آمریکای جنایتکار به مردم ما می‌گوید در انتخابات شرکت نکنید، من می‌گویم به آمریکا چه ارتباطی دارد؟ آمریکا نباید برای من تصمیم بگیرد!

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های کمرشکن آمریکا و کشورهای اروپایی بیان کرد: در تاریخ کارنامه آمریکا و انگلیس پر از جنایت علیه ملت ایران است؛ قبل از انقلاب حکومت اسلامی نبود ولی قحطی که منجر به مرگ ۹ میلیون ایرانی شد توسط انگلیس انجام شد؛ آمریکا و انگلیس همواره درصدد بودند ما وابسته باشیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال ملت ایران است، مردم برای استقلال انقلاب کردند؛ مردم از وابستگی به ستوه آمده بودند لذا شعار معروف انقلاب ما «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود؛ اگر ما در عرصه‌های مختلف اعم از نظامی، علوم جدید، ماهواره و غیره پیشرفت کردیم به خاطر استقلال کشور است و عرصه را برای پیشرفت جوانان باز کردیم و به سمت خودکفایی در عرصه‌های مختلف حرکت کردیم.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: جمهوریت در انقلاب ما رکن است که وابسته به حضور مردم است؛ مظهر جمهوریت نظام ما انتخابات است؛ مسئولی که کوتاهی می‌کند، آمریکایی است و دوست دارد من و شما در انتخابات شرکت نکنیم؛ ما انتقاد داریم، اما وقتی کشور در عرصه بین‌المللی ظاهر می‌شود، همدل و متحد برای حمایت از کشور اقدام می‌کنیم.

وی در جمع رأی‌ اولی‌ها تصریح کرد: ما جان خود را برای این وطن می‌دهیم و حاضر نیستیم برای تعیین تکلیف کشور گوش به حرف کسانی دهیم که از هر جنایتی علیه ما کوتاهی نکردند؛ ما به همت جوانان خود پیشرفت کردیم پس «ما می‌توانیم»، قبول دارم در عرصه اقتصادی و معیشت مردم مشکلاتی داریم و اگر در برخی عرصه‌ها پیشرفت نکردیم به این معناست که کوتاهی کردیم.

برای تحول در کشور باید در آوردگاه انتخابات اولین قدم را مردم بردارند

محمد حیدری‌منش، در همایش جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان رأی‌ اولی و تقدیر از رتبه‌های برتر دانش‌آموزی اظهار کرد: اگر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جنایتکار زمانی قدرتی داشتند امروز به ذلت کشیده شدند، امروز وعده خداوند در قرآن را مبنی بر اینکه مستضعفین، وارثان زمین هستند را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: در عرصه‌های مختلف اعم از توانمندی‌های علمی، ظرفیت‌های پزشکی، علوم نوین و غیره جزو ۱۰ کشور برتر جهان هستیم، جزو معدود کشورهایی هستیم که با ظرفیت‌های علمی بومی به چرخه کامل سوخت هسته‌ای دست یافتیم. ایران به لحاظ ظرفیت‌های نظامی جزو هفت کشور برتر دنیا است، با وجود این پیشرفت‌ها دشمنان ما همواره در حال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور هستند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: یک نمونه شکست هم‌پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار، تعطیلی شبکه من و تو است که به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند ولی خود تعطیل شدند.

حیدری‌منش با دعوت از رأی‌ اولی‌ها برای حضور در روند اجرای انتخابات در شعب انتخاباتی، بیان کرد: در ۱۱ اسفند انتخابات را در پیش داریم و اینجا عرصه‌ای است که باید برای آینده کشور و نماینده خود تصمیم بگیرید. کسی که شما انتخاب می‌کنید از نگاه شما دفاع می‌کند، اگر قرار است تحولی در بودجه و مسائل اقتصادی و معیشتی کشور صورت گیرد توسط شما انجام می‌شود، در این آوردگاه باید اولین قدم را برای تحول بردارید.

وی در پایان تأکید کرد: قطعاً کسانی که در انتخابات حضور دارند، خود در تعیین نماینده مورد نظر شرکت دارند ولیکن کسانی که رأی نمی‌دهند باید نماینده‌ای را بپذیرند که دیگران برای او انتخاب کرده‌اند؛ انتخاب‌های خود را به شکلی رقم بزنید که نماینده شما وارد مجلس شود که برای توسعه و تعالی شهرستان و کشور و قرار گرفتن در مسیر تمدن نوین اسلامی، تلاش نمایند.

اهمیت مشارکت جوانان در انتخابات باید تبیین شود

همچنین فاطمه سیر در حاشیه این همایش اظهار کرد: یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی آموزش و پرورش بوده که رسالت و مسئولیت پرورش کودکان و نوجوانان و انتقال عناصر فرهنگی بر عهده دارد که در چنین نهاد گسترده و پیچیده‌ای، استفاده از اندیشه‌ها و تجارب صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت جهت اتخاذ تصمیم‌های شایسته کاملاً ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه چه در زمان انقلاب و چه امروز هر دستاوردی که داشته‌ایم، مردم پای کار بوده‌اند، افزود: این حضور مردم بوده که ایران اسلامی به دستاوردهای موفق خود رسیده‌ است. ان‌شاءالله بار دیگر در انتخابات پیش‌رو حضور مردمی را ثابت خواهیم کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور و مشارکت جوانان به ویژه رأی اولی‌ها در انتخابات فراهم و اهمیت مشارکت در انتخابات برای این قشر تبیین شود.

گفتنی است، در پایان مراسم، مسئولان شهرستان فیروزکوه پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بودند.

انتهای پیام/*